Jest prosta w przygotowaniu, dietetyczna, smaczna, a do tego posiada szereg właściwości, które docenią wszyscy dbający o zdrowie i ładny wygląd. Dowiedz się, dlaczego warto pić wodę ogórkową i jak ją przygotować.

Właściwości wody ogórkowej

Głównym składnikiem napoju jest oczywiście ogórek. Choć składa się on przede wszystkim z wody, nie zawiera ani grama tłuszczu i prawie nie ma kalorii, to jednak jest bardzo wartościowym elementem zdrowej diety. Zawarte w nim składniki ułatwiają usuwanie toksyn i nadmiaru wody z organizmu, co przyczynia się do szybszej utraty wagi. Ogórki zmniejszają też apetyt, dają uczucie sytości i gaszą pragnienie. Przeciwdziałają również odwodnieniu. Inne właściwości zdrowotne to między innymi regulowanie ciśnienia krwi, łagodzenie stanów zapalnych, poprawa stanu włosów i paznokci. Z kolei woda ogórkowa doskonale nadaje się na napój potreningowy – uzupełnia elektrolity, dostarcza witamin i minerałów, a zawarty w niej krzem pozytywnie wpływa na mięśnie. Wodę ogórkową warto pić codziennie, można nią zastąpić zwykłą wodę.

Jak zrobić wodę ogórkową?

Najprostszy przepis na wodę ogórkową zawiera tylko dwa składniki: świeże ogórki i niegazowaną wodę. Ogórki należy dokładnie umyć, bez obierania pokroić na plasterki i wrzucić je do wysokiego dzbanka. Następnie wystarczy tylko zalać je wodą i odstawić do lodówki co najmniej na dwie godziny. Gdy wypijemy zawartość dzbanka, te same plasterki można zalać po raz kolejny (będą się nadawać do takiego recyklingu przez dwie doby).

Przepis na wodę ogórkową można zmodyfikować, na przykład dorzucając do dzbanka liście mięty, melisy czy szałwii. Jeśli bardzo przeszkadza nam, że napój nie jest słodki, można to obejść dodając do napoju stewię, ksylitol czy łyżeczkę miodu.

Fot.: ferlistockphoto, iStock

Wyjątkowo smaczną wariacją na temat wody ogórkowej, jest ta z dodatkiem arbuza. Owoc kroimy na kawałki i dorzucamy do dzbanka z ogórkami lub wyciskamy z niego sok i wlewamy go do wody ogórkowej. Arbuz przyspiesza proces regeneracji mięśni po treningu, usprawnia pracę serca, a nawet hamuje rozwój komórek nowotworowych.

Po treningu zamiast klasycznej wody ogórkowej możemy sobie zafundować ogórkowe smoothie. By je przygotować wystarczy do kielicha blendera wrzucić pokrojonego ogórka, kilka listków mięty i łyżeczkę miodu. Następnie wyciskamy do środka sok z cytryny lub limonki, dolewamy wody i blendujemy. Taki napój najlepiej smakuje, jeśli jest mocno schłodzony.