Kiedy próbujesz stracić na wadze, najtrudniejsza jest konieczność rezygnowania ze smakołyków, przede wszystkim słodyczy. W walce z tym problemem pomogą ci owoce – mamy dla ciebie złotą piątkę, którą możesz jeść na diecie i dalej gubić kilogramy.

1. Jabłka

Fot.: DenisMArt, iStock

Zawierają mnóstwo pektyn, czyli błonnika, który zapewnia uczucie sytości i wymiata produkty przemiany materii z jelit. Mają też niewiele kalorii, dlatego możesz zjeść nawet kilka sztuk, jeśli głód nie będzie ci dawać spokoju. By nieco urozmaicić smak jabłek, możesz pokroić je w plasterki lub zetrzeć na tarce i posypać cynamonem cejlońskim (który jest świetnym spalaczem tłuszczu!). W ten sposób otrzymasz deser o smaku prawdziwej szarlotki. Jeśli szukasz bardziej sycącej przekąski okołotreningowej, ćwiartki jabłek zanurzaj w maśle orzechowym – pamiętaj tylko, że dodatek orzechów znacząco podnosi wartość kaloryczną takiej przekąski. Pyszne i energetyczne połączenie!

2. Grejpfruty

Fot.: joannatkaczuk, iStock

Oczyszczają organizm z toksyn, przyspieszają przemianę materii i ułatwiają pozbywanie się nadmiaru wody. Dzięki nim będziesz mieć płaski brzuch i nie będziesz mieć uczucia, że jesteś opuchnięty. Grejpfruty możesz jeść w czystej postaci, dodawać je do sałatek warzywnych lub wyciskać z nich sok.

3. Jagody i owoce leśne

Fot.: malyugin, iStock

Jagody, poziomki, jeżyny, maliny i borówki amerykańskie zawierają dużo błonnika i regulują poziom sodu w organizmie. Dodatkowo zawierają też antocyjany, które ułatwiają wchłanianie cukrów i tłuszczów z pożywienia, tym samym ułatwiając gubienie zbędnych kilogramów.

4. Arbuzy

Fot.: nerudol, iStock

Są bardzo słodkie i sycące, stanowią idealny deser w letnie dni. Możesz jeść arbuza pokrojonego w kostkę lub zblendować go i zamrozić – w ten sposób otrzymasz zdrowe i pyszne lody. Arbuz w 90 procentach składa się z wody i ma zaledwie 15 kalorii w 100 gramach, dzięki czemu jest naprawdę dobrym wyborem na diecie. Zwłaszcza, że nie jesteś w stanie zjeść go zbyt dużo, bo szybko zapełnia żołądek.

5. Gruszki

Fot.: Yulia Gusterina, iStock

Są smaczne, słodkie, a dzięki wysokiej zawartości błonnika pokarmowego szybko hamują głód. Gruszki zawierają też dwa rodzaje antyutleniaczy: katechiny i flawonoidy. Dzięki nim w twoim organizmie nie będzie się zatrzymywać woda, a przemiana materii przyspieszy. W efekcie będziesz mieć poczucie lekkości, a waga zacznie spadać.