Piękna pogoda i letni czas zachęcają do tego, by ruszyć na górskie szlaki. Póki nie są śliskie od deszczu i lodu jest to forma aktywności, którą może uprawiać prawie każdy. Co dobrego dla naszego ciała wynika z chodzenia po górach?

1. Lepsza kondycja

Chodzenie po górach to aktywność wytrzymałościowa, w czasie której pracują wszystkie duże grupy mięśni. Na szlaku zwiększa się wydolność oddechowa, rozszerzają się płuca. Regularne wędrówki po górach podnoszą sprawność fizyczną i poprawiają kondycję, co później przekłada się na lepsze wyniki w innych dyscyplinach sportowych.

2. Większa odporność

Wysiłek na łonie natury i wdychanie świeżego powietrza, a także zmienna aura na szlaku sprawiają, że organizm lepiej radzi sobie z drobnoustrojami i chorobami. Dzięki temu nabywamy większą odporność, która przydaje się w okresie jesienno-zimowym oraz wczesną wiosną. Regularne spacery w górach to niemal gwarancja, że nie dopadnie cię katar i przeziębienie.

3. Siniejszy organizm

Wędrówki górskie to trening ogólnorozwojowy. Podczas spacerów pod górę organizm jest lepiej dotleniony, a krew szybciej krąży w żyłach. Taka forma aktywności usprawnia pracę układu oddechowego i krwionośnego, wpływając na lepszą kondycję płuc oraz serca. Regularne spacery po górach obniżają ryzyko zawału serca, nadciśnienia tętniczego, a także nowotworów. Wędrówki wpływają też korzystnie na tarczycę.

4. Ładna sylwetka

Podczas zdobywania góry pracują nie tylko łydki i uda, ale także brzuch, pośladki, ręce i stawy. To doskonały sposób na wyrzeźbienie sylwetki i zrzucenie zbędnych kilogramów. Zwłaszcza że godzina wędrowania po górach pozwala spalić nawet 400 kilokalorii. Regularne spacery po przwyższeniach to bardziej jędrne ciało, mniej widoczny cellulit i lepiej dotleniona, promienna cera.

5. Ukojenie dla nerwów

Obcowanie z górami ma też działanie terapeutyczne. Na szlaku konieczne jest skupienie i walka z własnymi słabościami fizycznymi oraz ograniczeniami psychologicznymi – musimy przezwyciężać swój strach. Dzięki temu umysł oczyszcza się z myśli o codziennych problemach. Co więcej, wytwarzane w trakcie wysiłku endorfiny zmniejszają poziom stresu i poprawiają nastrój. Wędrowanie po szlaku działa jak medytacja, wycisza, pozwala spojrzeć na wszystko z dystansu, ułożyć sobie wszystko w głowie. To doskonały wybór dla osób, które są przygnębione lub muszą sobie coś w spokoju przemyśleć.