Niektóre produkty spożywcze działają jak dobre suplementy – zwiększają wytrzymałość, pobudzają, sprawiają, że możesz więcej i dłużej. Jedz je przed treningiem, by poprawić swoje wyniki.

1. Masło orzechowe

Jest źródłem zdrowych kwasów tłuszczowych oraz przeciwutleniaczy. Jedzenie masła orzechowego usprawnia pracę twojego mózgu, zwiększa koncentrację i pobudza do działania. Co więcej, zapewnia uczucie sytości na długo, dzięki czemu nie grozi ci głód w trakcie ćwiczeń. Ważne jest jednak, by sięgać po masło orzechowe dobrej jakości, bez polepszaczy smaku. Szukaj takiego, w którego składzie znajdują się tylko orzechy arachidowe, bez soli i cukru.

2. Burak

Zawarte w burakach azotany rozszerzają naczynia krwionośne, zwiększając przepływ krwi. W ten sposób usprawniają pracę serca i sprawiają, że twoja wydolność wzrasta. Warzywo to jest także bogatym źródłem witamin z grupy B, żelaza, kwasu foliowego oraz potasu. Jedząc buraki dostarczasz swojemu organizmowi witamin i minerałów, które są niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania podczas zwiększonego wysiłku fizycznego.

3. Tuńczyk

To jeden z ulubionych składników osób, które intensywnie trenują. Wynika to z faktu, że tuńczyk jest źródłem dobrze przyswajalnego białka wysokiej jakości, a także kwasów tłuszczowych wspomagających prawidłową regenerację tkanki mięśniowej po wysiłku. Ważne jest jednak, byś jadł tuńczyka w sosie własnym, nie w oleju, lub w formie świeżych filetów, z których możesz przygotować apetyczne steki lub sushi.

4. Banan

Banan jest idealnym posiłkiem przedtreningowym, zwłaszcza gdy ćwiczysz przed śniadaniem. Jest bogatym źródłem potasu, zapobiega skurczom mięśni, dodaje energii i skutecznie zmniejsza uczucie głodu. Wybieraj owoce jak najdojrzalsze, bo to właśnie one mają najwięcej korzystnych dla twojego zdrowia składników.

5. Gorzka czekolada

Jest źródłem magnezu oraz kofeiny, dzięki czemu może zastąpić poranną kawę. Dodaje energii, usprawnia pracę mózgu, ma korzystny wpływ na cały organizm, redukuje stres i poprawia nastrój. Dobrze jest sięgnąć po czekoladę z wysoką zawartością kakao, minimum 70 proc.