Niektóre produkty spożywcze działają jak dobre suplementy – zwiększają wytrzymałość, pobudzają, sprawiają, że możesz więcej i dłużej. Jedz je przed treningiem, by poprawić swoje wyniki.

1. Masło orzechowe

fot. Julia_Sudnitskaya – iStock

Jest źródłem zdrowych kwasów tłuszczowych oraz przeciwutleniaczy. Jedzenie masła orzechowego usprawnia pracę twojego mózgu, zwiększa koncentrację i pobudza do działania. Co więcej, zapewnia uczucie sytości na długo, dzięki czemu nie grozi ci głód w trakcie ćwiczeń. Ważne jest jednak, by sięgać po masło orzechowe dobrej jakości, bez polepszaczy smaku. Szukaj takiego, w którego składzie znajdują się tylko orzechy arachidowe, bez soli i cukru.

2. Burak

fot. Colnihko - iStock

Zawarte w burakach azotany rozszerzają naczynia krwionośne, zwiększając przepływ krwi. W ten sposób usprawniają pracę serca i sprawiają, że twoja wydolność wzrasta. Warzywo to jest także bogatym źródłem witamin z grupy B, żelaza, kwasu foliowego oraz potasu. Jedząc buraki dostarczasz swojemu organizmowi witamin i minerałów, które są niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania podczas zwiększonego wysiłku fizycznego.

3. Tuńczyk

fot. Bhofack2 - iStock

To jeden z ulubionych składników osób, które intensywnie trenują. Wynika to z faktu, że tuńczyk jest źródłem dobrze przyswajalnego białka wysokiej jakości, a także kwasów tłuszczowych wspomagających prawidłową regenerację tkanki mięśniowej po wysiłku. Ważne jest jednak, byś jadł tuńczyka w sosie własnym, nie w oleju, lub w formie świeżych filetów, z których możesz przygotować apetyczne steki lub sushi.

4. Banan

fot. HandmadePictures – iStock

Banan jest idealnym posiłkiem przedtreningowym, zwłaszcza gdy ćwiczysz przed śniadaniem. Jest bogatym źródłem potasu, zapobiega skurczom mięśni, dodaje energii i skutecznie zmniejsza uczucie głodu. Wybieraj owoce jak najdojrzalsze, bo to właśnie one mają najwięcej korzystnych dla twojego zdrowia składników.

5. Gorzka czekolada

fot. YelenaYemchuk – iStock

Jest źródłem magnezu oraz kofeiny, dzięki czemu może zastąpić poranną kawę. Dodaje energii, usprawnia pracę mózgu, ma korzystny wpływ na cały organizm, redukuje stres i poprawia nastrój. Dobrze jest sięgnąć po czekoladę z wysoką zawartością kakao, minimum 70 proc.