Smoothie to jeden z posiłków szczególnie polecanych osobom dbającym o zdrowie i będącym na diecie. Ma idealnie kremową konsystencję, hamuje głód i pomaga uzupełnić niedobory witamin. Dowiedz się, jak zrobić idealne smoothie.

Czym właściwie jest smoothie?

To sycący, gęsty napój zrobiony na bazie owoców i lodu. Można wzbogacić go jogurtem lub mlekiem roślinnym, choć najzdrowszy jest wtedy, gdy zrezygnujemy z takich dodatków. W przeciwieństwie do popularnych koktajli, ma mało kalorii i może być spożywany przez osoby będące na diecie odchudzającej.

Zaletą spożywania smoothie jest to, że może on stanowić zdrowy i lekki posiłek. Dobrze jest zastąpić nim kolację – wtedy nie obciążamy organizmu w czasie, gdy przemiana materii działa znacznie wolniej. Oznacza to, że narządy wewnętrzne mogą wieczorem odpocząć, tłuszcz z takiego posiłku nie odkłada się, a my nie czujemy głodu. Dzięki wysokiej zawartości błonnika pokarmowego smoothie zapewnia uczucie sytości na długi czas.

Jak przygotować idealne smoothie?

Do przygotowania idealnego, aksamitnego smoothie potrzebujemy tylko blendera o dużej mocy i własnej wyobraźni przy dobieraniu składników. Oprócz klasycznych owoców do mieszanki można dodać też warzywa – selera naciowego, ogórka, a także liście szpinaku czy jarmużu. To idealne rozwiązanie dla osób, które mają problem ze spożywaniem odpowiedniej ilości warzyw w ciągu dnia. W smoothie stają się prawie niewyczuwalne pod kątem smaku, a zdecydowanie zwiększają jego wartość odżywczą!

By twoje smoothie było naprawdę zdrowe i dietetyczne, zrezygnuj z dosładzania go – nawet jeśli miałbyś używać tylko ksylitolu czy miodu. Napój będzie słodki i smaczny, jeśli tylko dodasz do niego owoc o dużej zawartości cukru – banana, jabłko czy winogrona. Smoothie możesz zabielić jogurtem naturalnym, kefirem lub mlekiem roślinnym, ale to oznacza, że będzie miało prawie 100 kalorii więcej.

Smoothie ze szpinakiem

To prawdziwa bomba witaminowa, bogata w żelazo, potas i witaminę C. Wymieszaj banana, jabłko, garść świeżego szpinaku i sok z połowy limonki. Dodaj lód i zmiksuj.

Smoothie z owocami leśnymi

Wymieszaj borówki, maliny, jeżyny i poziomki z jednym bananem i lodem. Takie smoothie doskonale rozprawi się z wolnymi rodnikami, da ci zastrzyk energii i zapewni promienny wygląd.

Smoothie z ogórkiem, selerem i jarmużem

Prawdziwy warzywny kop! Wymieszaj ogórka, 2 łodygi selera naciowego, kilka listków jarmużu, dojrzałego banana i plasterek melona.