Podczas upałów błyskawicznie tracimy wodę, co może być bardzo niebezpieczne. Jeśli na samą myśl o wlewaniu w siebie hektolitrów płynów czujecie wewnętrzny opór, jest dla was inna rada: jedzcie produkty, które nawadniają. Oto nasz top 5 najbardziej „mokrych” pokarmów.

1. Świeży ogórek

Składa się właściwie z samej wody. Wystarczy go schrupać, by nieco nawodnić organizm (nie musisz go nawet obierać!). Ogórek nie ma niestety zbyt wielu wartości odżywczych, dlatego można go też połączyć z innymi bogatymi w wodę warzywami, jak pomidory czy sałata. Jeśli je pokroisz, przyprawisz i polejesz jogurtem naturalnym będziesz mieć lekką chłodną przekąskę, która dostarczy ci witamin i nawodni cię w gorący dzień.

2. Arbuz

90 procent tego słodkiego owocu to właśnie woda, dlatego jest idealnym rozwiązaniem na upalny dzień. Dojrzały owoc pokrój na kawałki, umieść w lodówce i zajadaj przez cały dzień. Dzięki temu regularnie będziesz uzupełniać płyny w organizmie bez zmuszania się do tego, by wlewać w siebie wodę mineralną. Arbuz ma na tyle dobry smak, że będziesz to robić z przyjemnością. Co więcej, ze względu na słodycz owocu raczej nie będziesz mieć ochoty na podjadanie, dzięki czemu nie sięgniesz na przykład po kaloryczne lody.

3. Jabłka

Jabłka w 80 procentach składają się z wody, a jednocześnie zawierają dużo pektyn i błonnika pokarmowego. Dzięki temu mogą stanowić treściwą przekąskę w trakcie upałów. Zaspokoją głód, uzupełnią witaminy i minerały oraz zapobiegną ewentualnemu odwodnieniu. Miej ze sobą jabłko za każdym razem, gdy na dłużej wychodzisz z domu. Wtedy zabieranie ze sobą dużej butelki wody i pamiętanie, by regularnie po nią sięgać, nie będzie konieczne.

4. Seler naciowy

To kolejny eliksir nawadniający – jego łodygi aż w 94 procentach składają się z wody, ale zawierają też sód i potas, które dodaje się do napojów izotonicznych. Oznacza to, że seler naciowy świetnie wpływa na organizm po wysiłku fizycznym, czyli nawet spacerze w upalny dzień. Łodygi selera wystarczy umyć i schrupać. Jeśli ich smak nie wydaje ci się szczególnie interesujący, przygotuj dip czosnkowy na bazie jogurtu naturalnego lub zimny sos pomidorowy z dodatkiem bazylii, oregano i papryki (wystarczy, że składniki wrzucisz do blendera). Jeśli dodatkowo wciśniesz do sosu trochę soku z pomarańczy, otrzymasz idealną przekąskę nawadniającą, bo cytrusy też znajdują się na złotej liście produktów bogatych w płyny. Seler naciowy, obok ogórka, warto przemycać też w super zdrowych smoothies.

5. Zupy

W upały maleje nasz apetyt – niechętnie sięgamy po treściwe, gorące posiłki. Dlatego lato to idealny czas, by sięgać po zupy, przygotowane ze świeżych, sezonowych warzyw. Możesz przygotowywać tradycyjne zupy  bogate w warzywa, treściwsze zupy-kremy lub orzeźwiające chłodniki. Dzięki temu jedząc obiad, równocześnie zadbasz o odpowiedzi poziom nawodnienia organizmu. Takie dwa w jednym lubimy!