Niejedzenie kolacji jako sposób na odchudzanie to mit. Wieczorem powinniśmy coś zjeść, choćby po to, by nie podjadać w środku nocy. O ile tylko posiłek spożyjemy na dwie godziny przed snem, organizm go strawi. Pod warunkiem jednak, że posiłek skomponujesz rozsądnie.

1. Kanapki z awokado i pomidorem

Dwie kromki pełnoziarnistego pieczywa posmarowane pastą z awokado to doskonały posiłek na zakończenie dnia. Walory smakowe poprawi plasterek pomidora na wierzchu i świeżo zmielony pieprz. Chleb to źródło węglowodanów złożonych, które zapewnią ci energię i uczucie sytości, awokado zawiera z kolei zdrowe tłuszcze oraz witaminy A, C i E. Taka kolacja nie dostarczy ci pustych kalorii, możesz ją więc zjeść bez wyrzutów sumienia.

2. Surówka z marchewki i jabłka z orzechami

Dwie marchewki i jedno jabłko zetrzyj na tarce. Dodaj dwie pokrojone suszone morele i garść orzechów (włoskich, laskowych, migdałów). Taka surówka to słuszna porcja błonnika i protein, która stłumi wieczorny głód i przyspieszy przemianę materii. Dodatkowo morele wspomogą trawienie, przeciwdziałając porannym zaparciom, które często dotykają osoby będące na diecie.

3.      Zielony koktajl

Wbrew powszechnemu mitowi, owoce możesz jeść o każdej porze dnia, również na kolację! Zblenduj banana, jabłko, garść jarmużu, natkę pietruszki oraz sok z limonki. Taki koktajl nie tylko doskonale hamuje głód i powstrzyma cię od nocnego podjadania, ale też dobrze wpłynie na twoje zdrowie. Banany to źródło potasu, jabłka zawierają pektyny, jarmuż uważany jest za superprodukt, który dostarcza organizmowi potężnej dawki witamin i minerałów. A pietruszka i limonka pokrywają zapotrzebowanie na witaminę C. Do zielonego koktajlu nie przytyjesz, a poprawisz stan swojego zdrowia. I skóry, bo składniki te mają właściwości antystarzeniowe!

4. Frytki warzywne

Seler, buraki i marchewkę pokrój tak, jak ziemniaki na frytki, ułóż je na wyłożonej papierem do pieczenia blasze i wstaw do piekarnika (nagrzanego do 180 stopni). Po 40 minutach wyjmij frytki. Podawaj z dipem jogurtowym, doprawionym solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi. To niskokaloryczna przekąska, która świetnie nadaje się do podjadania przed telewizorem. Dodatkowo zawiera też witaminy i błonnik pokarmowy, a więc zapewnia ci zdrowie i ułatwia zrzucanie zbędnych kilogramów.

5. Sałatka caprese

Szybka, banalnie prosta w przygotowaniu i nadająca się dla osób na diecie! Pomidory pokrój na cienkie plastry, podobnie jak mozarellę. Ułóż je naprzemiennie na talerzu, skrop odrobiną oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia, posyp świeżo zmielonym pieprzem i udekoruj listkami bazylii. Taka kolacja to źródło potasu i białka. Syci, a jednocześnie nie stanowi zagrożenia dla twojej wagi.