Choć by uprawiać jogging potrzebujesz w zasadzie tylko dobrych butów i butelki wody, to jednak jest sporo drobiazgów, które mogą ci ten czas umilić, a także sprawić, że trening będzie bardziej efektywny. Zobacz, co może ci się przydać.

1. Elektroniczny trener

Ten gadżet pewnie już znasz. Dostępny w różnych wariantach, z wieloma funkcjami do wyboru. Może to być opaska na rękę lub zegarek z wbudowanymi udogodnieniami. Taki gadżet mierzy rytm twojego serca, dzięki czemu wiesz, kiedy przyspieszyć, a kiedy zwolnić podczas uprawiania interwałów, rejestruje przebyty dystans, liczy ilość kalorii, które udało ci się spalić. Bardziej zaawansowane urządzenia posiadają nawet funkcję elektronicznego trenera, który w trakcie biegu informuje cię, kiedy masz zwolnić, przyspieszyć lub się zatrzymać.

2. Bezprzewodowe słuchawki

Większość biegaczy od odgłosów ulicy woli w trakcie joggingu dynamiczną muzykę. By ułatwić sobie jej słuchanie, warto zainwestować w bezprzewodowe słuchawki. Dzięki nim nie będziesz musiał się martwić o poplątane kable i to, że słuchawki co chwilę będą ci wypadać z uszu, zmuszając cię do tego, by się zatrzymać.

3. Plecak biegowy lub pas biodrowy

W przypadku krótszego biegu wystarczy ci pas. Będziesz mógł do niego włożyć wodę, przekąskę potreningową, telefon czy klucze od mieszkania. Na dłuższą trasę wybierz plecak biegowy, który pomieści znacznie więcej niezbędnych rzeczy, a przy tym nie będzie krępować twoich ruchów. Są one zaprojektowane tak, by w najmniejszym stopniu nie przeszkadzać ci w ruchu, w przeciwieństwie do zwykłych plecaków – te w ogóle nie sprawdzają się w trakcie joggingu.

4. Odzież funkcjonalna

Oprócz oddychających t-shirtów i wygodnych spodni dresowych, na rynku dostępne są także inne elementy odzieży, które przydają się w czasie biegania. Ciekawą propozycją jest buff, czyli wielofunkcyjny komin do biegania. Przydaje się przez cały rok i zastępuje kilka innych akcesoriów. Buff może służyć jako czapka, komin, chusta czy opaska. Nadaje się dla kobiet i mężczyzn. Wystarczy wybrać własny nadruk, by była też modną ozdobą. Kolejny praktyczny gadżet to sznurówki, które się nie rozsznurowują i zwiększają komfort biegu – kosztują niewiele, a mogą nam oszczędzić sporo frustracji w czasie wybiegań. Pomagają też uniknąć uciskania, drętwienia czy otarć na stopach.

5. Wałek do rolowania

Specjalny wałek to ostatnio jeden z najbardziej pożądanych gadżetów. Wykorzystuje się go do wykonywania automasażu po treningu. Użycie wałka przyspiesza regenerację i zmniejsza ryzyko wystąpienia zakwasów. Wielu biegaczy popełnia błąd, lekceważąc rozciąganie. Tymczasem warto poświęcić chwilę na solidny streching po biegu – nie tylko unikniemy w ten sposób zakwasów, ale też zapobiegniemy kontuzjom!